Drukuj

W związku ze zmianą ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 ze zm.), Starosta Kwidzyński będzie publikował, na stronie BIP, następujące informacje o instalacjach wytwarzających pole elektromagnetyczne:

  1. zgłoszenie instalacji, o którym mowa w art. 152 ust. 1 lub 6 pkt 2;
  2. informacje, o których mowa w art. 152 ust. 6 pkt 1, tj.:
    1. rezygnacja z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,
    2. zakończenie eksploatacji instalacji,
    3. zmiana w zakresie danych lub informacji, o których mowa w ust. 2 i 2b, albo objętych oświadczeniem, o którym mowa w ust. 2c;
  1. sprzeciw, o którym mowa w art. 152 ust. 4, a w przypadku jego braku zaświadczenie, o którym mowa w art. 152 ust. 4b;
  2. uwagi, o których mowa w ust. 3, oraz odpowiedzi na wniesione uwagi, o których mowa w ust. 6.

Zgodnie z art. 152b ustawy Prawo ochrony środowiska organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 i 1570) prowadzące działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoba zamieszkała w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, może wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia.

Powyższe uwagi, wnosi się w terminie 14 dni od dnia udostępnienia zgłoszenia lub informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2. Treść uwag wniesionych w terminie przekazywana będzie niezwłocznie prowadzącemu instalację lub użytkownikowi urządzenia, którego uwagi dotyczą. Podmioty prowadzące instalacje mogą wnieść za pośrednictwem organu właściwego do przyjęcia uwag odpowiedź na wniesione uwagi w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.