W okresie od 16 do 27 grudnia 2024 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów przebywa na urlopie wypoczynkowym.
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW – r. pr. Wojciech Rogman
poniedziałek, środa, piątek 8:00-15:00
pok. 22 parter, tel. (055) 6465042,
e-mail:
Do biura rzecznika mogą się zwracać konsumenci, którzy nabywają towary i usługi do celów nie związanych z działalnością gospodarczą oraz firmy zagrożone nieuczciwą konkurencją i praktykami monopolistycznymi, a więc każdy konsument, którego interes został naruszony może się zwrócić o pomoc.
Zakres kompetencji rzecznika jest bardzo obszerny i obejmuje m.in. sprawy dotyczące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową i gwarancji oraz trybu dochodzenia roszczeń:
- artykułów nieżywnościowych (np. buty, odzież, sprzęt rtv, agd) i żywnościowych
- umów o dzieło (np. montaż okien, usługi tapicerskie, pralnie chemiczne)
- wszelkiego rodzaju usług (np. usług turystycznych, usług telekomunikacyjnych)
- ubezpieczeń;
- sprzedaży wysyłkowej;
- i inne.
Rzecznik udziela porad telefonicznie w sprawach prostych. Gdy sprawa jest bardziej skomplikowana, wówczas prosi o przybycie do biura. Każdy poszkodowany konsument, który nie wie jak poradzić sobie z daną sprawą, przychodząc do biura wypełniazamieszczony druk (w formacie MS Word).
Ponadto Powiatowy Rzecznik Konsumentów zajmuje się zadaniami z zakresu służby zdrowia, a mianowicie:
-
pośredniczy w kontaktach z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie składania skarg i sposobu załatwiania przez służbę zdrowia,
-
pomaga w uzyskaniu promesy na refundację kosztów leczenia w zakładach służby zdrowia poza województwem pomorskim.