Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Wydziały i samodzielne stanowiska

Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Geodeta Powiatowy - Mariusz Lewandowski
pok. 123 (I piętro), tel. (55) 646-50-18,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko ds. zasobu geodezyjnego i kartograficznego:

  1. Obsługa
    pok. 3 (parter), tel. (55) 646-50-21
  2. Pracownia mapy numerycznej
    pok. 4b, (parter) tel. (55) 646-50-28

Stanowisko ds. ewidencji gruntów i budynków:

  1. Obsługa
    pok. 2 (parter), tel. (55) 646-50-23,                                                                                                                              
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Aktualizacja bazy EGiB                                                                                         
    pok. 5 i 5a (parter), tel. (55) 646-50-27, (55) 646-50-54
    e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko ds. sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:

  1. Maria Żygadło-Borkowska
    pok. 122 (I piętro), tel. (55) 646-50-25,
    e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Obsługa techniczna
    pok. 121 (I piętro), tel. (55) 646-50-24,

Gospodarka Nieruchomościami:

Pełnomocnik Starosty ds. Gospodarowania Nieruchomościami - Dawid Janiewicz              
pok. 118a (I piętro), tel. (55) 646-50-43,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko ds. nieruchomości Skarbu Państwa
pok. 118 (I piętro), tel. (55) 646-50-44,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko ds. nieruchomości Powiatu
pok. 118a (I piętro), tel. (55) 646-50-43,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Karty usług i wnioski – do pobrania na stronie BIP https://bip.powiatkwidzynski.pl/strony/473.dhtml

Do zakresu działania Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

W zakresie geodezji, kartografii i katastru:

  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:

    1. prowadzenie dla obszaru powiatu:
      • ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,

      • geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,

      • gleboznawczej klasyfikacji gruntów,

    2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7, 10 i 12 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,

    3. ) tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal , o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;

  2. koordynacja sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  3. zakładanie osnów szczegółowych;
  4. prowadzenie rejestru cen nieruchomości;
  5. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.

W zakresie gospodarki nieruchomościami:

  1. prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  2. przygotowanie planu wykorzystania zasobu Powiatu i Skarbu Państwa;
  3. sporządzanie rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami Skarbu  Państwa;
  4. wydzierżawianie, wynajmowanie i użyczenie nieruchomości Powiatu i Skarbu  Państwa;
  5. zbywanie oraz nabywanie nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa, a także ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na  tych nieruchomościach;
  6. przygotowywanie nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem, dzierżawę, użyczenie;                  
  7. podejmowanie czynności związanych z podziałami oraz innymi pracami geodezyjnymi niezbędnymi w procesie gospodarowania nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  8. współpraca z innymi organami i właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami w zakresie gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu  i Skarbu Państwa;
  9. prowadzenie spraw związanych  ustalaniem  opłat  z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  10. udzielanie bonifikat i rozkładanie na raty opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  11. aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu  dla nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  12. prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności;
  13. prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem i wygaśnięciem prawa trwałego zarządu oraz przekazania trwałego zarządu między jednostkami - w odniesieniu do nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  14. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem właścicielom budynków własności działek gruntu, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego Państwu;
  15. prowadzenie czynności związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości  Powiatu i Skarbu Państwa, będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
  16. prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem i zwrotem wywłaszczonych nieruchomości;
  17. ustalanie wysokości odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości oraz szkody powstałe w skutek realizacji przedsięwzięć inwestycji publicznych;
  18. prowadzeniem spraw związanych z ograniczeniem sposobu korzystania z nieruchomości w zakresie realizacji celu publicznego;
  19. prowadzeniem spraw związanych z  czasowym zajęciem  nieruchomości  na skutek działania siły wyższej lub  zapobieżeniu powstaniu znacznej szkody;
  20. składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa oraz o wpis w księgach wieczystych;
  21. podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w szczególności w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomościach Powiatu i Skarbu Państwa;
  22. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu lub Rady Powiatu w sprawach zastrzeżonych w ustawie o gospodarce nieruchomościami i samorządzie powiatowym do odpowiedniej ich wyłącznej właściwość.

 

Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.