Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Wydziały i samodzielne stanowiska

Dyrektor Wydziału - Bogdan Dubik 
pok. 12a (parter), tel. (55) 646 50 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane do kontaktu:
Starostwo Powiatowe
ul. Kościuszki 29B, 82-500 Kwidzyn

Stanowiska ds. rejestracji pojazdów
pok. 19, 20, 13 1 parter, tel. (55) 646 50 15, (55) 646 50 11, (55) 646 50 37, faks (55) 646 10 40
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowiska ds. praw jazdy
pok. 21 (parter), tel. (55) 646 50 32, faks (055) 646 10 40
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko ds. transportu drogowego, nadzoru nad szkoleniem kierowców i stacjami diagnostycznymi
pok. 12 parter, tel. (55) 646 50 58, faks (55) 646 10 40
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko ds. organizacji bezpieczeństwa ruchu drogowego, Biuro Rzeczy Znalezionych
pok. 13, tel. (55) 646 50 35, faks (55) 646 10 40
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pełnomocnik Starosty ds. bezpieczeństwa obywateli i zarządzania kryzysowego
 – Łukasz Kowalczyk 

pok. 14 (parter), tel. (55) 646 50 35
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Stanowiska ds. bezpieczeństwa obywateli, zarządzania kryzowego, obronnych i ochrony ludności
pok. 14 parter, tel. (55) 646 50 35, faks (55) 646 10 40
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

OBSŁUGA INTERESANTÓW WYDZIAŁU KOMUNIKACJI, BEZPIECZEŃSTWA OBYWATELI I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

 

SPOSOBY ZAŁATWIENIA SPRAW:

  1. Osobiście lub na podstawie udzielonego pełnomocnictwa w godzinach przyjęć interesantów po uprzedniej:
  • telefonicznej rezerwacji terminu wizyty:

Telefoniczna rezerwacja wizyt odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-9.00 pod numerem telefonu 55 646 50 00:

      • odbiór dowodu rejestracyjnego - wybrać 1 następnie wybrać 1
      • w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów - wybrać 1 następnie wybrać 2
      • w sprawach z zakresu praw jazdy - wybrać 1 następnie wybrać 3
  • internetowej rezerwacji terminu wizyty:

 

rezerwacja kolejki

UWAGA:

W przypadku gdy nie będą Państwo mogli przyjść w umówionym terminie, prosimy 
o anulowanie wizyty w sposób wskazany w wiadomości mailowej lub telefonicznie.

Rezerwacja może być dokonana pod warunkiem, że termin planowanej wizyty nie został wcześniej zajęty przez inną osobę.

Informacja o dostępnych terminach widoczna jest w internetowym systemie rezerwacji.

 

  1. Za pośrednictwem operatora pocztowego - przesyłając wniosek/zawiadomienie
    o załatwienie sprawy wraz z kompletem wymaganych dokumentów do tut. Wydziału na adres Starostwa. 
  2. Składając komplet wymaganych dokumentów w Biurze Obsługi Interesantów
    w siedzibie Starostwa.
  3. W określonych sprawach drogą elektroniczną opatrując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym (ePUAP), za pośrednictwem:

Informacje dotyczące dokumentów oraz opłat „KARTY USŁUG I WNIOSKI”, „OPŁATY”

INFORMACJE TELEFONICZNE:

  1. Informacje we wszystkich sprawach można uzyskać pod numerami telefonów:·
  • odbiór stałego dowodu rejestracyjnego - (55) 646 50 00 wew. 1 następnie1
  • rejestracja pojazdów i inne - (55) 646 50 00 wew. 1 następnie 2
  • prawo jazdy i inne - (55) 646 50 00 wew. 1 następnie 3
  1. Istnienie możliwość kontaktu bezpośrednio z merytorycznymi stanowiskami obsługi interesantów pod numerami telefonów:
  • rejestracja pojazdów, odbiory dowodów rejestracyjnych – (55) 646 50 11, 15 lub 37,
  • prawo jazdy – (55) 646 50 32
  • transport drogowy – (55) 646 50 58
  • zarządzanie ruchem, Biuro Rzeczy Znalezionych – (55) 646 50 35
  • zarządzanie kryzysowe, ochrona ludności, sprawy obronne – (55) 646 50 35

WAŻNE INFORMACJE:

Szanowny interesancie, PRZYGOTUJ SIĘ DO WIZYTY:

  1. Zapoznaj się z informacjami o sposobie załatwienia danej sprawy opisanej we właściwej KARCIE USŁUG zamieszczonej poniżej wykazie „KARTY USŁUG
    I WNIOSKI”.
  2. Przed przybyciem do wydziału na umówioną wizytę upewnij się, czy posiadasz:
  • prawidłowo wypełniony druk wniosku/zawiadomienia obowiązujący
    w Starostwie oraz wymagane dokumenty;
  • wymagane dokumenty niezbędne do odbioru dowodu rejestracyjnego lub prawa jazdy;
  1. Przybądź punktualnie na umówioną wizytę.
  2. W przypadku braku przygotowanego wniosku/zawiadomienia przybądź do wydziału odpowiednio wcześniej i uzupełnij dokumentację o brakujący dokument.

 

Na podstawie art. 73aa Prawo o ruchu drogowym istnieje  obowiązek przerejestrowania nabytego pojazdu oraz zgłoszenia zbyciu pojazdu.

Właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:

  1. nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
  3. sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

 Wyjątki od obowiązku:

  1. Obowiązku nie stosuje się w przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami lub produkcji pojazdów i pojazd ten jest pojazdem nowym.
  2. Obowiązku nie stosuje się do podmiotu uprawnionego posiadającego decyzję 
    o profesjonalnej rejestracji pojazdów (tablice dealerskie) – w odniesieniu do pojazdów, dla których posiada on ważną decyzję o profesjonalnej rejestracji pojazdów. Oznacza to, że obowiązku przerejestrowania nie będzie stosować się dla pojazdów, które nie są już autami nowymi, dla których wypełniono wcześniej profesjonalny dowód rejestracyjny.
  3. Stosuje się go do pozostałych pojazdów i w przypadku gdy właścicielem takiego pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, obowiązany jest on do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni.

Z powyższego wynika, że obowiązek przerejestrowania pojazdów dotyczy jedynie samochodów używanych i w tym przypadku dla przedsiębiorcy zajmującego się obrotem pojazdami termin na złożenie wniosku o rejestrację wynosi 90 dni. Obowiązek przerejestrowania wygasa, jeżeli przedsiębiorca dokona zbycia pojazdu przed upływem terminu.

Z przedmiotowej ustawy Prawo o Ruchu Drogowym usunięto z art. 78 ust. 2 obowiązek zawiadamiania o nabyciu pojazdu zarejestrowanego. W związku z powyższym klient nabywający auto, nie ma już obowiązku zawiadamiania o jego nabyciu.

Zawiadomienia o zbyciu pojazdu właściciel dokonuje u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania, a jeżeli właścicielem jest przedsiębiorstwo wielozakładowe lub inny podmiot, w skład którego wchodzą wydzielone jednostki organizacyjne – u starosty właściwego ze względu na miejsce rejestracji pojazdu.

KARY ZA NIEDOPEŁNIENIE CZYNNOŚCI

Właściciel pojazdu, który nie złoży wniosku o przerejestrowanie pojazdu w 30-dniowym terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł od pojazdu. Z kolei dealer lub przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie obrotu pojazdami, który nie złoży wniosku o przerejestrowanie pojazdu w 90-dniowym terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 1000 zł od pojazdu.

Kary są podwyższane przypadku niezłożenia wniosku o rejestrację pojazdu
z przekroczeniem o minimum 180 dni od upływu terminu i tak:

  1. w przypadku „zwykłego” właściciela dla którego obowiązuje termin 30-dniowy kara będzie wynosić 1000 zł od pojazdu;
  2. w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego obrót pojazdami, w tym dealera, dla którego obowiązuje termin 90-dniowy kara będzie wynosić 2000 zł od pojazdu.

Z kolei, kto będąc właścicielem pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wbrew przepisowi art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym nie zawiadomi starosty o zbyciu pojazdu w wymaganym terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.

Do wykonania zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju nie ma konieczności umawiania wizyty, można wykonać ten obowiązek w formie elektronicznej (za pośrednictwem platformy ePUAP). W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu pojazdu wraz z kopią umowy/faktury można przesłać tradycyjną pocztą lub złożyć w punkcie obsługi interesantów Starostwa (ul. Kościuszki 29B).

  

Karty usług i wnioski – do pobrania na stronie BIP
https://bip.powiatkwidzynski.pl/strony/473.dhtml

 

OPŁATY

TABELA OPŁAT ZWIĄZANYCH Z REJESTRACJĄ POJAZDÓW

RODZAJ REJESTRACJI

Samochody

Samochody
zabytkowe

Motocykle

Motocykle
zabytkowe

Przyczepy
i
naczepy

Ciągniki
rolnicze

Motorowery

Rejestracja pojazdu:

  • nowy,
  • zarejestrowanego w innym urzędzie lub z tablicami starego typu (czarne)

160,00

180,00

120 ,00

130,00

120,00

120,00

110 ,00

Pierwsza rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy

160,00

180,00

120 ,00

130,00

120,00

120,00

110 ,00

Zmiana właściciela pojazdu bez zmiany tablic (białe) bez wydania PC

66,50

66,50

66,50

66,50

66,50

66,50

66,50

Zmiana tablic na wniosek – zniszczone itp

160,00

160,00

120 ,00

130,00

120,00

120,00

110 ,00

Rejestracja pojazdu

(tablice tymczasowe)

61,00

61,00

36,75

36,75

39,75

36,75

36,75

Rejestracja pojazdu:

  • z zagranicy,
  • zarejestrowanego w tut. urzędzie lub w innym urzędzie,

1080,00

 

580,00

   

580,00

 

 

Wtórnik dowodu rejestracyjnego:

72,50

Wymiana dowodu rejestracyjnego:

  • z pozwoleniem czasowym
  • bez pozwolenia czasowego

72,50

54,00

Wtórnik tablicy rejestracyjnej (samochodowej):

  • 1 sztuka
  • 2 sztuki

52,50

92,50

Dodatkowa tablica rejestracyjna na bagażnik:

52,50

Zgłoszenie zmian w zarejestrowanym pojeździe bez zmiany właściciela:

54,00

Pozwolenie czasowe na wywóz pojazdu samochodowego za granicę z kompletem tablic:

111,00

Pozwolenie czasowe na wywóz przyczepy/naczepy:

67,75

 

OPŁATA ZA DOKUMENTY I OZNACZENIA

dowód rejestracyjny – 54,00 

pozwolenie czasowe wydawane z urzędu – 13,50 

pozwolenie czasowe wydawane na wniosek właściciela - 18,50 

tablice rejestracyjne samochodowe – 80,00 

tablice rejestracyjne indywidualne – 1000,00 

tablice rejestracyjne dla zabytkowych pojazdów samochodowych – 100,00 

tablice czasowe dla pojazdów samochodowych – 30,00 

tablice rejestracyjne motocyklowe – 40,00 

tablice rejestracyjne dla zabytkowych motocykli – 50 ,00 

tablice czasowe dla motocykli – 12,00 

tablice rejestracyjne motorowerowe 30,00 

tablice czasowe dla motorowerów – 12,00 

komplet znaków legalizacyjnych – 12,50 

komplet nalepek na tablice tymczasowe – 12,50 

 

OPŁATA SKARBOWA

potwierdzenie zgodności dokumentu z oryginałem – 5,00 zł od strony

wyrejestrowanie pojazdu – 10,00 

nadanie cechy identyfikacyjnej – 10,00 

zgoda na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej – 10,00 

pełnomocnictwo – 17,00 

wydanie zaświadczenia – 17,00 

Zapłaty należnych opłat można dokonać

  • przelewem:

na rachunek Starostwa Powiatowego w Kwidzynie:
opłata komunikacyjna - numer konta 53 8300 0009 0013 5294 2000 0750

na rachunek Urzędu Miasta Kwidzyn:
opłata skarbowa - numer konta 66 8300 0009 0008 2107 2000 0020 

W przypadku opłaty komunikacyjnej należy wskazać jakiej sprawy i czyjego wniosku opłata dotyczy tj.:

- opłata z zakresu rejestracji pojazdów zapis: „rejestracja pojazdu, imię i nazwisko”
- opłata z zakresu wydawania praw jazdy zapis: „prawo jazdy, imię i nazwisko”

  • bezpośrednio na stanowiskach obsługi interesantów - kartą płatniczą
  • w kasie Starostwa Powiatowego w Kwidzynie ul. Kościuszki 29b pon.- pt. 7.30 – 15.30 – gotówką lub karta płatniczą

UWAGA: W celu wyeliminowania błędów w dokonywanych opłatach zaleca się aby ich wysokość skonsultować na stanowiskach obsługi interesantów.

 

Uwaga! Interesant oczekujący na wydanie prawa jazdy lub dowodu rejestracyjnego może na niżej podanych stronach sprawdzić, na jakim etapie jest załatwiana sprawa :

 

ZAKRES ZADAŃ Z PODZIAŁEM NA POSZCZEGÓLNE STANOWISKA PRACY:

W zakresie rejestracji pojazdów:

  1. rejestrowanie pojazdów (wydawanie decyzji, dowodów rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych - tablic indywidualnych na wniosek właściciela);
  2. zamawianie spersonalizowanych dowodów rejestracyjnych;
  3. przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień w zakresie zbycia pojazdu;
  4. przyjmowanie od właścicieli pojazdów informacji o zmianie adresu właściciela lub zmianach konstrukcyjnych w pojeździe i aktualizacja danych o pojeździe w CEP
    i dowodach rejestracyjnych;
  5. dokonywanie czasowej rejestracji pojazdów oraz wydawanie pozwoleń czasowych lub pozwoleń czasowych wielokrotnego stosowania, wydawanie zalegalizowanych tymczasowych tablic rejestracyjnych lub zalegalizowanych tymczasowych tablic rejestracyjnych badawczych;
  6. wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, na wniosek jego właściciela (przyjęcie do depozytu dowodu rejestracyjnego i tablic);
  7. wyrejestrowywanie pojazdów w przypadku przekazania do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub punktu zbierania pojazdów, zniszczenia (kasacji) pojazdu
    za granicą, wywozu pojazdu z kraju w przypadku jego zbycia albo zarejestrowania
    za granicą lub zaistnienia innych przesłanek stanowiących podstawę do wyrejestrowania pojazdu;
  8. wpisywanie do dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego zastrzeżeń
    o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu;
  9. przyjmowanie zawiadomień o utracie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, znaków legalizacyjnych, tablic rejestracyjnych i wydawanie wtórników utraconych dokumentów i oznaczeń;
  10. kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża on bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, na wniosek uprawnionego organu;
  11. nakładanie kar pieniężnych właścicielom pojazdów za naruszenie terminu złożenia wniosku o rejestrację pojazdu lub obowiązku zawiadomienia starosty o zbyciu pojazdu;
  12. przyjmowanie do depozytu od Policji i jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych, zatrzymanego dowodu rejestracyjnego i pozwolenia czasowego oraz zwracanie właścicielowi tego dokumentu, po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie;
  13. przeprowadzanie kontroli spełniania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  14. zawiadamianie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w razie nieokazania dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia OC;
  15. wydawanie decyzji o nadaniu i nabiciu numerów identyfikacyjnych i tabliczek zastępczych;
  16. bieżące wprowadzanie danych o pojazdach, dowodach rejestracyjnych, pozwoleniach czasowych, właścicielach lub posiadaczach pojazdu, nadanych numerach identyfikacyjnych, utracie dokumentu lub innych zaistniałych zmianach, do systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów;
  17. udostępnianie danych zgromadzonych w ewidencji na pisemny wniosek podmiotów (Policji, sądom, prokuraturze, organom kontroli skarbowej, organom celnym),
    do realizacji ich ustawowych zadań;
  18. prowadzenie kartotek pojazdów;
  19. obsługa systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów.

 

Zadania z zakresu praw jazdy i ewidencjonowania kierowców:

  1. wydanie profilu kandydata na kierowcę;
  2. wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami;
  3. wymiana zagranicznego prawa jazdy wydanego przez: państwo członkowskie Unii Europejskiej, Konferencji Szwajcarskiej, EFTA, państwo-stronę konwencji o ruchu drogowym lub odpowiadającego wzorowi prawa jazdy określonego w tych konwencjach;
  4. wydawanie międzynarodowych praw jazdy, wydawanie wtórników prawa jazdy;
  5. wydawanie zezwoleń do kierowania pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącymi wartości pieniężne;
  6. wydawanie karty kwalifikacji kierowcy;
  7. wydawanie informacji o obowiązku poddania się badaniu lekarskiemu, badaniu psychologicznemu oraz ukończenia kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii;
  8. wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadkach:
    1. niedostarczenia w wyznaczonym terminie orzeczenia lekarskiego,
    2. niedostarczenia w wyznaczonym terminie orzeczenia psychologicznego,
    3. niedostarczenie w wyznaczonym terminie zaświadczenia o ukończeniu kursu reedukacyjnego,
    4. przekroczenia 24 punktów karnych za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
    5. niewywiązywania się z zobowiązań alimentacyjnych,
    6. gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,
    7. kiedy kierujący pojazdem przekroczył dopuszczalną prędkość o więcej niż
      50 km/h na obszarze zabudowanym,
    8. kiedy kierujący pojazdem silnikowym przewozi osoby w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym,
    9. uzyskania informacji o cofnięciu świadectwa kwalifikacji zawodowej,
      na podstawie którego dokonano w prawie jazdy wpisu,
    10. gdy kierowca wykonywał przewóz drogowy pojazdem wyposażonym
      w tachograf w przypadkach: nie rejestrując zapisu na karcie, używając innej karty, używając niedozwolonego urządzenia, odłączenia tachografu;
  9. wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami w przypadku:
    1. orzeczenia lekarskiego o stwierdzeniu istnienia przeciwwskazań zdrowotnych
      do kierowania pojazdem,
    2. orzeczenia psychologicznego o stwierdzeniu istnienia przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
    3. utraty kwalifikacji, na podstawie wyniku egzaminu państwowego,
    4. niezgłoszenia się we wskazanym terminie na egzamin państwowy,
    5. orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów;
  10. wydawanie decyzji o skierowaniu na egzamin kontrolnym sprawdzający kwalifikację;
  11. wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań lekarskich do kierowania pojazdami;
  12. przyjmowanie postanowień o zatrzymaniu prawa jazdy wydanych przez prokuratora, sądy;
  13. wydawanie zawiadomień o wykonaniu kary na podstawie wyroków sądowych;
  14. wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie;
  15. wydawanie decyzji o uchyleniu decyzji o zatrzymaniu lub cofnięciu prawa jazdy;
  16. udzielania odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych (Prokuratura, Policja, Sądy);
  17. przekazywanie akt kierowcy;
  18. zawiadamianie Komendanta Wojewódzkiego Policji o wydaniu decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami;
  19. wydawanie postanowień o zawieszeniu postępowania administracyjnego;
  20. wydawanie postanowień o podjęciu zawieszonego postępowania administracyjnego;
  21. prowadzenie akt kierowców;
  22. obsługa systemu informatycznego „Kierowca”.

 

Zadania z zakresu stacji diagnostycznych, wydawania licencji i zezwoleń transportowych:

  1. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, objętych wpisem ze względu na miejsce prowadzenia działalności;
  2. dokonywanie wpisów i skreślanie z ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji instruktora;
  3. sprawowanie nadzoru nad szkoleniem poprzez kontrolowanie dokumentacji
    i działalności ośrodka szkolenia;
  4. kierowanie instruktorów na egzamin w uzasadnionych przypadkach;
  5. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, objętych wpisem ze względu na miejsce wykonywania działalności;
  6. wydawanie i cofanie diagnostom imiennych uprawnień do przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wyrażanie zgody na wykonanie pieczątek identyfikacyjnych uprawnionego diagnosty;
  7. sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów i wykonywanie środków nadzoru poprzez przeprowadzanie kontroli lub powierzenie czynności kontrolnych
    w drodze porozumienia Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego;
  8. wydawanie licencji i wypisów z licencji w krajowym drogowym przewozie osób
    i rzeczy;
  9. wydawanie zaświadczeń i wypisów z zaświadczeń przedsiębiorcom, potwierdzających wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne;
  10. wydawanie przewoźnikom zezwoleń i wypisów z zezwoleń w krajowym regularnym
    i regularnym specjalnym przewozie osób w uzgodnieniu z wójtami
    i burmistrzami właściwymi ze względu na planowany przebieg linii komunikacyjnej na obszarze powiatu;
  11. uzgadnianie zezwoleń (w zakresie powiatu) na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej powiaty sąsiadujące;
  12. wykonywanie (lub zlecenie do wykonania podmiotom wyspecjalizowanym) analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób;
  13. przeprowadzanie (lub powierzenie innemu organowi) kontroli przedsiębiorcy
    w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z wymogami ustawy i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia;
  14. nadzór nad usuwaniem pojazdów i prowadzeniem parkingu strzeżonego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym;
  15. prowadzenie postępowań o przejęcie na rzecz powiatu pojazdów nieodebranych
    z parkingu strzeżonego;
  16. realizacja zadań powiatu wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.

 

Zadania z zakresu bezpieczeństwa i inżynierii ruchu drogowego oraz obsługi Biura Rzeczy Znalezionych:

  1. rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu;
  2. określanie terminów ważności zatwierdzonych projektów organizacji ruchu;
  3. przekazywanie inwestorom zatwierdzonych projektów organizacji ruchu do realizacji;
  4. sprawowanie nadzoru nad zgodnością organizacji ruchu z zatwierdzonymi projektami;
  5. sprawowanie nadzoru i analiza istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności;
  6. przeprowadzanie kontroli wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji stałego projektu organizacji ruchu;
  7. przeprowadzanie kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach powiatowych i gminnych z częstotliwością nie mniejszą niż raz na 6 miesięcy;
  8. wydawanie uzgodnień na zorganizowanie imprez masowych na drogach publicznych;
  9. wyrażanie zgody na wydawanie niepochowanych zwłok szkołom wyższym do celów medycznych;
  10. wyznaczanie innego lekarza niż lekarz leczący chorego w ostatniej chorobie do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny;
  11. wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy;
  12. uzgadnianie, koordynowanie rozkładów jazdy przewoźników w zakresie ustalonym prawem;
  13. wykonywanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób;
  14. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
  15. uzgadnianie w zakresie bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, trasy
    i czasu procesji lub pielgrzymek na drogach publicznych;
  16. realizowanie zadań z zakresu inżynierii ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  17. wydawanie zezwoleń lub uzgodnień na wykorzystanie dróg publicznych w sposób szczególny (organizację zawodów sportowych, rajdów, wyścigów i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny);
  18. współdziałanie i nieodpłatne udzielanie pomocy technicznej organom celnym przy wykonywaniu zadań określonych przepisami prawa;
  19. prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.

 

Zadania z zakresu spraw obronnych, zarządzania kryzysowego i ochrony ludności i obrony cywilnej obejmujących min.:

  1. koordynowanie działań służb, inspekcji i straży na terenie powiatu;
  2. organizację i dokumentowanie spotkań Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającej przy Staroście;
  3. prowadzenie analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie powiatu oraz przygotowywanie stosownych wniosków;
  4. gromadzenie, analizowanie i przedkładanie wniosków dotyczących istotnych dla powiatu zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznego, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa sanitarnego, bezpieczeństwa weterynaryjnego, bezpieczeństwa budowlanego oraz zagrożeń dla zdrowia i życia ludzi, bezpieczeństwa przeciwpowodziowego;
  5. przygotowywanie i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz wprowadzanie stanów pogotowia i alarmu powodziowego;
  6. uczestniczenie w opracowaniu powiatowego planu ochrony zabytków i jego okresowej aktualizacji;
  7. obsługę Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  8. prowadzenie i koordynowanie pracy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, a w szczególności: pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego
    i obronności, współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
  9. współpracę i współdziałanie z podmiotami realizującymi monitoring środowiska oraz z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne, przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym, realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
  10. prowadzenie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem
    i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
  11. planowanie i nadzorowanie zamierzeń w zakresie przygotowania środków łączności dla potrzeb zarządzania kryzysowego, obiegu informacji i współdziałania,
  12. opracowywanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia powiatowego planu zarządzania kryzysowego oraz realizacja zaleceń do planu, wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego oraz weryfikacja gminnych planów zarządzania kryzysowego;
  13. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
  14. obsługę systemu – Centralna Aplikacja Raportująca na terenie powiatu;
  15. przygotowanie Stanowiska Kierowania Starosty do funkcjonowania
    w systemie kierowania bezpieczeństwem narodowym w czasie pokoju, w razie wewnętrznego lub zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w tym
    w razie działań terrorystycznych lub innych szczególnych zdarzeń, a także w czasie wojny we współpracy z innymi wydziałami Starostwa;
  16. koordynowanie realizacji powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego oraz przygotowywanie okresowych informacji
    z jego realizacji;
  17. przygotowywanie i realizacja planów szkoleniowych, treningów i ćwiczeń
    z zakresu:
    1. zarządzania kryzysowego,
    2. ochrony ludności i obrony cywilnej,
    3. spraw obronnych;
  18. przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej, rozliczenie kosztów związanych z przygotowaniem i przebiegiem kwalifikacji wojskowej;
  19. realizację zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa tj.:
    1. organizowania i tworzenia systemu stałych dyżurów,
    2. organizacja szkolenia obronnego w powiecie,
    3. opracowywanie wieloletnich programów i rocznych planów szkolenia obronnego;
  20. współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie powiatu przy realizacji zadań obronnych, w tym prowadzenie nadzoru i kontroli realizacji zadań obronnych w j.s.t. z terenu powiatu;
  21. uczestnictwo w ćwiczeniach organizowanych przez Centralny Ośrodek Analizy Skażeń z wykorzystaniem Systemu Informatycznego PROMIEŃ;
  22. realizację zadań wynikających z obowiązków państwa gospodarza – HNS;
  23. opracowanie i aktualizowanie „Planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu
    w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny” oraz Kart Realizacji Zadań Obronnych;
  24. opracowywanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia planu udzielania świadczeń szpitalnych na potrzeby obronne państwa;
  25. nadzór i koordynowanie na obszarze powiatu planowania zastępczych miejsc szpitalnych;
  26. opracowywanie i bieżąca aktualizacja planów ewakuacji i przyjęcia ludności;
  27. obsługę kancelaryjną dokumentacji zawierającej informacje niejawne;
  28. organizowanie współpracy między gminami w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu;
  29. wzmacnianie lokalnych inicjatyw dotyczących budowania społecznej odporności,
  30. przygotowywanie zaleceń Starosty dla wójtów/burmistrzów z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
  31. ocenę wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu przez podmioty ochrony ludności, z którymi zawarto stosowne porozumienie lub wobec których wydano decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
  32. tworzenie i utrzymywanie, na obszarze powiatu, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zapewnienie dostępu do wody;
  33. organizowanie udzielania pomocy humanitarnej na obszarze powiatu;
  34. opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru powiatu;
  35. planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
  36. organizowanie i utrzymanie powiatowych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;
  37. przeciwdziałanie dezinformacji obniżającej społeczną odporność na obszarze powiatu;
  38. wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji OZO;
  39. zapewnienie funkcjonowania starostwa w czasie wojny;

 

Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.