Wydziałem kieruje Sekretarz Powiatu.
Sekretarz Powiatu: Grażyna Krzysztofiak
pok. 113 (I piętro), tel. (55) 646 50 33
e-mail:
Obsługa gospodarcza i administracyjna Starostwa, Kierowca
pok. 308 (III piętro), tel. (55) 646 50 26
e-mail:
Zamówienia publiczne, Kierownik archiwum
pok. 207 (II piętro), tel. (55) 646 50 56
e-mail:
e-mail:
Kadry, Promocja powiatu, ISO
pok. 114 (I piętro), tel. (55) 646 50 16
e-mail:
e-mail:
Promocja powiatu, Media społecznościowe
pok. 117 (I piętro), tel. (55) 646 50 62
e-mail:
e-mail:
Koordynator ds. dostępności
pok. 117 (I piętro), tel. (55) 646 50 62
e-mail:
Sekretariat Starostwa
pok. 212 (II piętro), tel. (55) 646 50 10
fax (55) 646-50-02,
e-mail:
Informacja
(parter), tel. (55) 646 50 00
e-mail:
Biuro Rady Powiatu, Obsługa Zarządu Powiatu
pok. 217a (II piętro), tel. (55) 646 50 19
e-mail:
e-mail:
Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności:
- opracowanie projektu statutu Powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa oraz przygotowywanie aktualizacji tych dokumentów;
- rejestracja udzielonych przez Starostę Członkom Zarządu i pracownikom Starostwa upoważnień do działania w jego imieniu;
- prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń Starosty, uchwał Zarządu i Rady powiatu;
- prowadzenie centralnego rejestru interpelacji i zapytań radnych, posłów i senatorów;
- nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków obywateli wpływających do Starostwa lub Rady oraz udzielonych odpowiedzi;
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników w ramach polityki zatrudnienia;
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa;
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących przeprowadzenia naboru pracowników Starostwa, nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, jubileuszy oraz odznaczeń;
- współdziałanie z Wydziałem Finansowym w administrowaniu funduszem wynagrodzeń, zakładowym funduszem nagród, funduszem ubezpieczeń społecznych i funduszem pracy;
- realizacja zadań związanych z planowaniem i rozliczaniem budżetu Starostwa, w zakresie utrzymania administracji samorządowej i realizującej zadania zlecone;
- prowadzenie zakładowej działalności socjalnej, wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu socjalnym;
- zabezpieczenie i wdrażanie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
- prowadzenie punktu informacyjnego – kancelarii ogólnej Starostwa;
- obsługa administracyjno-gospodarcza Starostwa i administrowanie budynkiem;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- stosowanie przepisów o zamówieniach publicznych w działalności Starostwa;
- obsługa administracyjna komisji Rady, sesji Rady i posiedzeń Zarządu;
- prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami wyborczymi w samorządzie terytorialnym;
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz bieżąca kontrola funkcjonowania strony internetowej Powiatu i strony wewnętrznej Starostwa;
- wydawanie w imieniu Starosty lub Zarządu oświadczeń lub sprostowań;
- prowadzenie działań na rzecz promocji powiatu;
- wdrażanie i administrowanie Systemem Zarządzania Jakością;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązków wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów;
- prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych;
- realizacja obowiązków nałożonych na podmioty publiczne o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- przygotowywanie i realizacja projektów z udziałem środków pochodzących z funduszy zewnętrznych krajowych i zagranicznych we współdziałaniu z Wydziałem Rozwoju Powiatu, Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego;
- realizacja zadań zleconych nałożonych na Powiat ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej.