Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Wydziały i samodzielne stanowiska

Inspektor Ochrony Danych: Grzegorz Szefler
p. 115 I piętro, tel. (55) 646 50 59
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do zakresu działania Inspektora należy w szczególności:

  1. informowanie Starosty oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
  2. monitorowanie przestrzegania rozporządzenia o ochronie danych osobowych, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków;
  3. działania zwiększające świadomość, w tym szkolenia pracowników już uczestniczących w operacjach przetwarzania a także nowych;
  4. przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa (min. 1 raz na rok) w wybranym przez siebie zakresie;
  5. doradzanie w kwestiach dotyczących oceny skutków dla ochrony danych, monitorowanie wykonywania oceny skutków dla ochrony danych zgodnie z przepisami RODO (art. 35);
  6. współpraca z organem nadzorczym;
  7. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
  8. nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe oraz kontrola przebywających w nich osób;
  9. przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do przetwarzania danych osobowych;
  10. kontrola nad danymi osobowymi wprowadzonymi do zbiorów (przez kogo zostały wprowadzone, komu są przekazywane);
  11. podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń lub podejrzenia naruszenia zabezpieczeń;
  12. nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe;
  13. nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych;
  14. monitorowanie zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych;
  15. przeprowadzenie analizy ryzyka związanego z operacjami przetwarzania – biorąc pod uwagę: zakres, kontekst i cele przetwarzania;
  16. prowadzenie odpowiednich rejestrów.
Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.