W dniach od 22.06 do 29.06.2019 w Niemczech, odbył się polsko – niemiecki projekt młodzieżowy Analog cz. II, realizowany przez młodzież z 2 LO w Kwidzynie i IGS Osterholz Scharmbeck.
Uczniowie II LO w Kwidzynie ponownie mieli możliwość udziału w spotkaniu z niemieckimi rówieśnikami ze szkoły IGS położonej w partnerskim powiecie Osterholz. Młodzież miała możliwość sprawdzenia swoich umiejętności językowych „na żywo”, nie tylko w języku niemieckim, ale także angielskim, który również jest pierwszym językiem obcym dla Niemców. To druga część projektu, który miał miejsce w Polsce na przełomie marca i kwietnia tego roku. Jego celem było wspólne pisanie bajek.
Tym razem kontynuowano temat bajek, jednak podjęto próbę przedstawienia ich w nieco inny sposób. Młodzież została podzielona na 3 grupy. Jedna zajmowała się filmem analogowym. Ich zadaniem było pisanie rysikiem po kliszy, klatka po klatce. W efekcie powstał bardzo udany film o bajkowej zawartości.
Druga grupa zajęła się tworzeniem książki z bajkami z zastosowaniem tradycyjnych metod powielania tekstu i rysunku między innymi za pomocą linorytu i stempli.
Ostatnia grupa pracowała nad spektaklem opartym na stereotypach dotyczących bajek na podstawie m.in. Kopciuszka i śpiącej królewny.
Poza pracą było tez wiele atrakcji jak wyjazd do Bremenhaven i zwiedzanie Klimahaus oraz zwiedzanie Bremen. Nie mogło zabraknąć tradycyjnego meczu w piłkę nożną i wycieczek rowerowych. Uczniowie mieli okazję odwiedzić domy swoich niemieckich przyjaciół i zobaczyć zajęcia lekcyjne w ich szkole.
Polska grupa była bardzo zadowolona z organizacji projektu i na pewno będzie długo wspominać to spotkanie – mówi Katarzyna Wojciechowska, nauczyciel języka niemieckiego w ZSO 2 w Kwidzynie i organizator polsko-niemieckich wymian młodzieżowych. Realizacja projektu dała wielu osobom motywację do pogłębiania integracji europejskiej i dalszej nauki języków obcych.
Projekt współfinansowany przez Polsko – Niemiecką Współpracę Młodzieży, Powiat Osterholz, Starostwo Powiatowe w Kwidzynie oraz młodzież szkolną.